RunMarco

RunMarco
RunMarco

strona internetowa
strona internetowa

Kolejna platforma do nauki kodowania. Dostępna dla uczniów w aplikacji i na stronie internetowej. Założyłam wszystkim dzieciom indywidualne konta, by mieć podgląd w ich wyniki.

Allcancode RunMarco to platforma lub gra złożona z zestawu plansz, w których wykorzystywany jest język programowania wizualnego.

Programowanie wizualne to taki styl programowania, w którym programista dysponuje zestawem gotowych elementów (bloczków lub klocków) i przy użyciu opcji przeciągnij i upuść przesuwa określone elementy do okna aplikacji. W ten sposób powstaje program. Przykładem takiego języka programowania jest SCRATCH – przeznaczony do nauki programowania od szkoły podstawowej aż po gimnazjum.

 

W RunMarco gracze wybierają jedną z postaci: Marco lub Sophię. Zadaniem początkującego programisty jest doprowadzić postacie do określonego celu – gra przypomina grę planszową z określonymi przeszkodami do pokonania. Każdy poziom gry jest trudniejszy niż poprzednie. W ten sposób gracze-programiści zdobywają umiejętności tworzenia jak najefektywniejszych, skutecznych i bezbłędnych kodów (skryptów), które doprowadzą postacie do końca planszy.

podgląd w uzyskane wyniki