Na zajęciach mieliśmy gości z przedszkola nr 12 w Pile. Zaprosiliśmy ich na zwyczajną lekcję z tabletami. Ale lekcja nie była zwyczajna, tylko odwrócona. A to znaczy, że moi uczniowie byli nauczycielami. Czytali dzieciom polecenia, tłumaczyli obsługę aplikacji.
Wykorzystaliśmy trzy gry matematyczne, rozwijające logiczne myślenie, umiejętność rozpoznawania liczb. Dzieci układały pojedyncze i łączone elementy na siatce geometrycznej, doskonale odnajdywały ich położenie. Był też czas na twórczą pracę. Oczywiście z ulubionym pic colagem. Dzieci tworzyły podpisy, szukały liter na klawiaturze, zmieniały krój czcionki i jej kolor, dodawały naklejki z kotami i ozdobnikami.
I wcale nam nie przeszkadzało, że 18 urządzeń mobilnych wykorzystało 42 dzieci.
Zachwycona byłam swobodą posługiwania się tabletem przez przedszkolaki. Wszystko robiły z ogromną łatwością. Wszyscy byliśmy ogromnie zadowoleni z tak udanych zajęć.
Moim uczniom - dziękuję.
efekty pracy:
Rozmawialiśmy o przedmiotach codziennego użytku, które są na wyposażeniu w wielu domach i ułatwiają nam życie. Dzieci otrzymały zagadki, które zakodowały w aplikacji QR DROID. Kod wysłały do mnie mailem. Nieco później poszliśmy na boisko szkolne. Wzięliśmy kredę i dwa urządzenia mobilne. Skanowałam zagadki, wybrany uczeń ja odczytywał,a pozostali rysowali rozwiązanie i pisali nazwę tego urządzenia. Po chwili zaczął padać deszcz, więc zadania skończyliśmy w szkole.