Oczywiście na Mikołaja, który już za dwa dni odwiedzi ich w domach. Dziś tworzenie jego portretu w aplikacji "Bałwan i Święty Mikołaj". Wiadomo - Mikołaj jest stary, ma okrągłą twarz, długą, siwą brodę i uśmiech. Za pomocą kilku pacnięć uczniowie zrobili jego wizerunek. Potem zapisali pracę w pic collage. Kolejnym zadaniem dzieci było napisanie krótkiego listu do Świętego Mikołaja. Powtórzyliśmy jego budowę i wszystkie elementy, pisownię form grzecznościowych. Dzieci przy tworzeniu plakatów mają już wyczucie wykorzystywania kolorów na zasadzie kontrastów: jasne tło - ciemny tekst i odwrotnie. Aplikacja bardzo podobała się uczniom. Ich prace są czytelne i piękne.
Wykorzystana aplikacja pozwala również na stworzenie wizerunku bałwanka oraz ozdobienie choinki.
efekty pracy:
5 grudnia. Dziś otwieramy piątą niespodziankę z klasowego kalendarza grudniowego. Dzieci podekscytowane. Wiadomo, jutro tak wyczekiwane Mikołajki! Akurat przypadły na sobotę, więc klasowe odbyły się w piątek. Atrakcji sporo.
Mikołajkowe wideospotkanie z partnerami projektu eTwinning. Cudownie było - quizy, piosenki, zagadki. Parę kliknięć i wszyscy na wizji!
Cieszę się, że materiały z tej strony działają na tabletach. Są bardzo wartościowe, świetnie przygotowane pod kątem metodycznym i w atrakcyjnych formach.
No więc najpierw dzieci wysłuchały króciutkiej legendy o Mikołaju, biskupie Mirry. Czekał na nich test ze słuchania ze zrozumieniem, oparty na zasadzie PRAWDA FAŁSZ. Po zaznaczeniu odpowiedzi każdy miał możliwość sprawdzenia poprawności. Kolejne zadanie to wpisanie wysłuchanych wyrazów, a nie były one łatwe - choinka, bombka. Później wyszukanie wskazanych liter i wpisanie w pola hasła, które brzmiało MIKOŁAJ.
Były też tekstowe zadania matematyczne. Piękna ilustracja i treść "Każde okno w tym bloku to jedno mieszkanie. W każdym z mieszkań mieszka dwoje dzieci. Ile prezentów Mikołaj powinien wrzucić do komina, aby każde z dzieci dostało jeden upominek?"
efekty pracy:
Jedną z najbardziej popularnych na świecie tradycji Bożego Narodzenia jest dekorowanie choinki. Korzystając z ww aplikacji Każdy miał możliwość wyboru kształtu drzewka, ozdób w postaci bombek, lampek, ludzików, prezentów. To było proste zadanie. Pracę zapisaliśmy w pic collage i samodzielnie tworzyliśmy opis choinki w oparciu o zapisane pytania i zgromadzone słownictwo.
efekty pracy:
Miło jest, gdy otrzymamy kartkę z życzeniami świątecznymi. Niezależnie, czy są prawdziwe papierowe, czy elektroniczne. Dziś praca z aplikacją. Uczniowie poznali jej możliwości bardzo szybko. Najpierw według własnego wyboru ozdobili choinkę. Mogli dodać bombki, aniołki, pierniczki. Potem wybrali opcję "życzenia". Samodzielnie formułowali tekst świątecznych życzeń. Kartkę wysłali do mnie mailem i zapisali w galerii zdjęć (będzie jeszcze potrzebna do tworzenia opisu). Po pobraniu kartek zmniejszyłam ich rozmiar i dodałam na padlecie poniżej. To nasza plansza, na której wszyscy partnerzy projektu eTwinning będą dodawać kartki świąteczne. Wspaniałe narzędzie do współpracy!
efekty zajęć:
Polskie tradycje tych świąt dzieci znają doskonale. W związku z realizacją projektu eTwinning "My dzieci Europy" - każda z klas ma zaprezentować tradycje jednego wybranego kraju z Europy. Wylosowaliśmy Niemcy.
Moim zdaniem zajęcia bardzo trudne. Kilka grup, każda z innym zadaniem, inne kody QR, inne aplikacje, dokumentowanie pracy i jeszcze dodatkowo prace plastyczne. Zajęło nam to dwa dni. Dzieciaki wspaniale pracowały w grupach, poradziły sobie z każdym zadaniem. Wykorzystaliśmy aplikacje: skaner kodów, pic collage, mapa myśli. Prezentujemy tylko tradycje z Niemiec, nasi partnerzy dopiszą w otwartej prezentacji na dysku google tradycje czeskie, angielskie i francuskie.
efekty zajęć:
Podsumowaniem zajęć była gra - Tradycje Bożego Narodzenia w Polsce i w Niemczech - takie same i różne.
QR tej gry na tablet