Wykorzystaliśmy na zajęciach gotową aplikację ze sklepu Play "Chory kotek". Znany wiersz Czesława Jachowicza posłużył nam do rozmów o zdrowym żywieniu. W aplikacji tej jest zestaw interaktywnych ćwiczeń i gier. Dzieci układały artykuły spożywcze, uzupełniając piramidę zdrowego żywienia. Była w niej opcja "włączenia" napisów typu artykuły zbożowe, artykuły mleczne. Wykorzystały też grę memo i grę zręcznościową.
efekty zajęć:
Nowa aplikacja komputerowa, współgrająca pięknie z tabletami. Jej odkrycie i wykorzystanie opisała Marta Florkiewicz - Borkowska na blogu Superbelrów w artykule "Quizizz - aplikacja, która nie pozwala zasnąć".
Po założeniu konta na quiziiz i zalogowaniu tworzymy quiz. Interfejs czytelny i prosty. Możemy dodawać zdjęcia i ustawić czas na udzielenie odpowiedzi.
Uczniom podałam zakodowany adres URL strony join.quizizz.com Wpisują pin gry oraz swoje imię lub wybrany nick. Każdy gra w swoim tempie, a czas kontroluje wspólnie z avatarkiem.
Dzieci bezpośrednio na ekranie swego tabletu widzą pytania, a po zaznaczeniu odpowiedzi - poprawność lub zły wybór.
Po każdym pytaniu - plansza z uzyskanym wynikiem.
Podsumowaniem quizu jest plansza dla gracza - sam kontroluje, które odpowiedzi są poprane, a które błędne.
Sama byłam ciekawa reakcji dzieci. Nadszedł moment pierwszego wykorzystania quizizz. Wszystko poszło "gładko", bo dzieci obeznane z logowaniem.
Aplikacja spodobała się uczniom. Każdy w swym tempie wykonywał zadania. Wszyscy czekali na ogłoszenie wyników, które pokazały się na tablicy po zakończeniu quizu. Liczyły się punkty i czas odpowiedzi. A losowo przyznane avatarki zachwyciły wszystkich!!! SUPER, POLECAM QUIZIZZ!!!