Rzeczowniki. Przymiotniki. Zawsze w parze. Pracę rozpoczęliśmy od podziału obrazków przedstawiających rzeczowniki według grup: osoby, rzeczy, rośliny, zwierzęta. Każdy wybrał sobie jeden. Określaliśmy jego cechy. W ten sposób dzieci zgromadziły przymiotniki. Uczniowie sfotografowali obrazek. Dalej pracowali z aplikacją Skitch. Nazwali obrazek i dopisywali przymiotniki. Zapisali zdjęcie w galerii i wysłali mailem. Praca wykonana sprawnie, bo aplikacja bardzo prosta w zastosowaniu.
efekty zajęć:
Czytanie mapy pogody to umiejętność. Symbole, to lubiane przez nas piktogramy. Właśnie rozpoczęliśmy nowy temat tygodniowy o marcowej pogodzie. Wykorzystaliśmy lubianą przez nas aplikację SZKIC, bo zawiera ona w swych naklejkach symbole pogody.
Zajęcia rozpoczęliśmy od obejrzenia prezentacji prognozy pogody (film na You Tube). Wymieniliśmy jej elementy, rozmawialiśmy o symbolach zawartych na mapie w TVP 1. Dzieci dobrały się w pary. Na mapie fizycznej Polski znalazły jedno duże miasto. Pobrały mapę Polski z internetu. No i zaczęła się prawdziwa "meteorologia".
W parach dzieci dodały nazwę wybranego miasta w odpowiednim miejscu na mapie. Wybrały symbole i odpowiednio opisały pogodę.
efekty pracy: