Zawsze razem w parze...

Skitch
Skitch
QR tej aplikacji
QR tej aplikacji

Rzeczowniki. Przymiotniki. Zawsze w parze. Pracę rozpoczęliśmy od podziału obrazków przedstawiających rzeczowniki według grup: osoby, rzeczy, rośliny, zwierzęta. Każdy wybrał sobie jeden. Określaliśmy jego cechy.  W ten sposób dzieci zgromadziły przymiotniki. Uczniowie sfotografowali obrazek. Dalej pracowali z aplikacją Skitch. Nazwali obrazek i dopisywali przymiotniki. Zapisali zdjęcie w galerii i wysłali mailem. Praca wykonana sprawnie, bo aplikacja bardzo prosta w zastosowaniu. 

 

efekty zajęć:

  • umiejętny podział rzeczowników na grupy: osób, roślin, rzeczy, zwierząt,
  • poprawne formułowanie pytań do rzeczowników: Co to? Kto to? oraz przymiotników; Jaki?, Jaka? Jakie? z uwzględnieniem ich rodzajów,
  • radość z wykorzystania tabletów w edukacji. 

Prognoza pogody

Czytanie mapy pogody to umiejętność. Symbole, to lubiane przez nas piktogramy. Właśnie rozpoczęliśmy nowy temat tygodniowy o marcowej pogodzie. Wykorzystaliśmy lubianą przez nas aplikację SZKIC, bo zawiera ona w swych naklejkach symbole pogody. 

Zajęcia rozpoczęliśmy od obejrzenia prezentacji prognozy pogody (film na You Tube). Wymieniliśmy jej elementy, rozmawialiśmy o symbolach zawartych na mapie w TVP 1. Dzieci dobrały się w pary. Na mapie fizycznej Polski znalazły jedno duże miasto. Pobrały mapę Polski z internetu. No i zaczęła się prawdziwa "meteorologia".

W parach dzieci dodały nazwę wybranego miasta w odpowiednim miejscu na mapie. Wybrały symbole i odpowiednio opisały pogodę. 


efekty pracy:

  • pisownia nazw miast z wielkiej litery,
  • znajomość elementów pogody (temperatura, zachmurzenie, opady, wiatr, inne zjawiska),
  • prawidłowe opisanie pogody na podstawie wybranych symboli,
  • prezentacja prac,
  • zgodna praca w parach.