Poznajmy się czyli...

Zaczęliśmy nowy projekt eTwinning z trzema szkołami z różnych regionów Polski. Na początku warto się poznać i przedstawić. Stąd pomysł na wykonanie kartki o samym sobie.  Uczniowie wykonali je w ulubionej  aplikacji Pic Collage. Ich zadaniem było wykonanie swego zdjęcia. Po przejściu do aplikacji każdy musiał wybrać tło kolażu oraz ramki. Dzieci pisały krótkie zdania o sobie, swych zainteresowaniach i hobby. Potem dodawały zdjęcie. Oczywiście dodane zostały kolorowe i zdobne naklejki. Prace zostały wysłane do mnie mailem. Z nich powstała książeczka. 

Pacanie i tworzenie plakatu było łatwe i przyjemne. 

 

 

efekty zajęć: 

  • wysoka aktywność uczniów,
  • umiejętność tworzenia krótkich wypowiedzi nt. swej osoby,
  • poprawne zapisanie zdań,
  • doskonalenie umiejętności w praktycznym wykorzystaniu urządzeń mobilnych  na lekcji .  

QR - nie tylko do skanowania!

QR Droid Code Skaner
QR Droid Code Skaner
QR tej aplikacji
QR tej aplikacji

Nobla dla tych, którzy wpadli na pomysł QR! Kody można skanować, ale... można zakodować sms, adres URL, wizytówkę i dowolny tekst. 

 

Na początku zajęć analizowaliśmy "budowę" zadań tekstowych. Uczniowie doszli do wniosku, że zawierają tekst, dane i pytanie.

 

Po wylosowaniu karteczki z działaniem matematycznym każdy uczeń rozpoczął pracę nad konstruowaniem prostego zadania tekstowego. Zapisał je na płytce. Później musiał tą samą treść wpisać w aplikacji QR Droid (tekst). Każdy miał możliwość zmiany rozmiaru kodu oraz jego koloru. Ponadto uczniowie musieli dodać wizytówkę w postaci swego imienia. To był taki "autorski podpis". Okazało się, że kodu nie można bezpośrednio wysłać mailem, dlatego został zapisany w galerii. Tam został odnaleziony i wysłany. Wspaniałe zadania moich uczniów będą wykorzystane podczas kolejnych zajęć.

 

 

efekty zajęć:

  • kształcenie logicznego myślenia podczas formułowania treści zadania tekstowego, 
  • czytanie ze zrozumieniem swoich tekstów i poprawne ich zapisanie,
  • komunikowanie się z innymi w jasny i prosty sposób,
  • wzbogacenie wiedzy na temat możliwości kodowania tekstów, obrazów, adresów internetowych w QR.

Patriotycznie

Comiks Head Lite
Comiks Head Lite
QR tej aplikacji
QR tej aplikacji

Zbliża się Święto Niepodległości. Klasa - od kilku dobrych dni zaangażowana w działania naszego nowego projektu eTwinning. Zapraszam od razu do strony, specjalnie stworzonej strony na jego potrzeby  MY - DZIECI EUROPY

Sami moi uczniowie "wpadli" na ten genialny wg mnie pomysł. Chcą dla kolegów z trzech innych miast stworzyć komiks... "Kto ty jesteś?" Sztandarowy, patriotyczny wierszyk w nowoczesnej odsłonie.

Rozpoczęliśmy zajęcia od recytacji wiersza. Tak pokierowałam rozmową, by uczniowie zauważyli, że w wierszyku są pytania i odpowiedzi, że to taka rozmowa między dwiema osobami. 

Praca z tabletami przebiegała w parach. Uczniowie musieli stworzyć jedną stronę komiksu. Najpierw wybrali panel, przeszli do wyboru tła (kolorowe, ilustracja, tekstura) i bohaterów (oczywiście innych postaci). Dodali dymki każdej z nich i wpisali fragment wiersza - swoje pytanie bądź odpowiedź - zgodnie z treścią. Ostatnim elementem pracy było wysłanie maila. A ja za pomocą paru kliknięć w programie flipsnack zrobiłam elektroniczną książeczkę. Wspaniałe dzieło!

 

efekty zajęć:

  • uczestniczenie w rozmowie na temat związany z obchodami Święta Niepodległości inspirowanej literaturą,
  • poznanie budowy wiersza,
  • rozumienie formy dialogu,
  • kształtowanie postaw patriotycznych,
  • odtwarzanie z pamięci tekstów, 
  • zapisanie zdania pytającego lub oznajmującego,
  • tworzenie sekwencyjnych opowieści tekstowo-obrazkowych - rozumienie pojęcia komiks.