Zaczęliśmy nowy projekt eTwinning z trzema szkołami z różnych regionów Polski. Na początku warto się poznać i przedstawić. Stąd pomysł na wykonanie kartki o samym sobie. Uczniowie wykonali je w ulubionej aplikacji Pic Collage. Ich zadaniem było wykonanie swego zdjęcia. Po przejściu do aplikacji każdy musiał wybrać tło kolażu oraz ramki. Dzieci pisały krótkie zdania o sobie, swych zainteresowaniach i hobby. Potem dodawały zdjęcie. Oczywiście dodane zostały kolorowe i zdobne naklejki. Prace zostały wysłane do mnie mailem. Z nich powstała książeczka.
Pacanie i tworzenie plakatu było łatwe i przyjemne.
efekty zajęć:
Nobla dla tych, którzy wpadli na pomysł QR! Kody można skanować, ale... można zakodować sms, adres URL, wizytówkę i dowolny tekst.
Na początku zajęć analizowaliśmy "budowę" zadań tekstowych. Uczniowie doszli do wniosku, że zawierają tekst, dane i pytanie.
Po wylosowaniu karteczki z działaniem matematycznym każdy uczeń rozpoczął pracę nad konstruowaniem prostego zadania tekstowego. Zapisał je na płytce. Później musiał tą samą treść wpisać w aplikacji QR Droid (tekst). Każdy miał możliwość zmiany rozmiaru kodu oraz jego koloru. Ponadto uczniowie musieli dodać wizytówkę w postaci swego imienia. To był taki "autorski podpis". Okazało się, że kodu nie można bezpośrednio wysłać mailem, dlatego został zapisany w galerii. Tam został odnaleziony i wysłany. Wspaniałe zadania moich uczniów będą wykorzystane podczas kolejnych zajęć.
efekty zajęć:
Zbliża się Święto Niepodległości. Klasa - od kilku dobrych dni zaangażowana w działania naszego nowego projektu eTwinning. Zapraszam od razu do strony, specjalnie stworzonej strony na jego potrzeby MY - DZIECI EUROPY.
Sami moi uczniowie "wpadli" na ten genialny wg mnie pomysł. Chcą dla kolegów z trzech innych miast stworzyć komiks... "Kto ty jesteś?" Sztandarowy, patriotyczny wierszyk w nowoczesnej odsłonie.
Rozpoczęliśmy zajęcia od recytacji wiersza. Tak pokierowałam rozmową, by uczniowie zauważyli, że w wierszyku są pytania i odpowiedzi, że to taka rozmowa między dwiema osobami.
Praca z tabletami przebiegała w parach. Uczniowie musieli stworzyć jedną stronę komiksu. Najpierw wybrali panel, przeszli do wyboru tła (kolorowe, ilustracja, tekstura) i bohaterów (oczywiście innych postaci). Dodali dymki każdej z nich i wpisali fragment wiersza - swoje pytanie bądź odpowiedź - zgodnie z treścią. Ostatnim elementem pracy było wysłanie maila. A ja za pomocą paru kliknięć w programie flipsnack zrobiłam elektroniczną książeczkę. Wspaniałe dzieło!
efekty zajęć: