Uczniowie pełni wrażeń opowiadali o swych wakacyjnych wyjazdach. Wolny czas spędzili w górach, nad morzem i nad jeziorach, zwiedzali piękne polskie miasta. Były też wyjazdy na wczasy za granicą. Zgromadziliśmy wyrazy z nazwami tych odwiedzonych. Każdy uczeń w chmurze wyrazowej zapisał swoje imię oraz miejsca i nazwy miejscowości, które odwiedził. Wykorzystana aplikacja była bardzo prosta i nie sprawiła dzieciom żadnego problemu. Przy okazji przypomniały sobie, jak wysyłać maile.
efekty zajęć:
Pojawiły się pierwsze problemy. Mimo, że aplikacja na tablet, nie każdy mógł ją zainstalować. Niektórzy uczniowie korzystali z edytorów graficznych paint, paint kalejdoskop. Zagadki są ulubioną rozrywką dzieci. Przygotowałam serię kart z zagadkami w formie tekstowo - obrazkowej, w oparciu o grę "Ja mam - kto ma rozwiązanie...". Wybrałam trzy zagadki. Zadaniem dzieci było narysowanie odpowiedzi. Oto one:
Kierownicę ma, pedały, cztery koła-gdy jest mały, a gdy duży-koła dwa. Jeszcze dzwonek z przodu ma (rower).
Złota, cieplana kula, która ciepłem świat otula (słońce).
Ma nóżkę, nie ma buta. Ma kapelusz,
nie ma głowy.
Czasem gorzki
i trujący, ale bywa też
i zdrowy (grzyb).
efekty zajęć:
Przed rozpoczęciem zajęć wielu uczniów zgłosiło, że nie mogło pobrać aplikacji "Tekst na obrazki". Nie była ona zgodna z urządzeniem. Zamiast niej wykorzystaliśmy naszą ulubioną Pic Collage.
Zadaniem uczniów było stworzenie avatarka na swoje podobieństwo. Praca przebiegła sprawnie, bo aplikacja WeeMee jest prosta i intuicyjna. Zapisaliśmy pracę w galerii.
Obraz został dodany jako zdjęcie do Pic Collage. Potem uczniowie opowiadali o swych szczególnych umiejętnościach, zainteresowaniach, talentach. Każdy miał za zadanie przedstawić się i napisać
jedno zdanie o sobie. Niestety niektórzy nie zwrócili uwagi na wybór czcionki i w niektórych zdaniach brak polskich znaków typu ę, ą. Pomyślałam o takiej prezentacji z związku ze zbliżającym się
Dniem Kropki (na razie nic więcej, bo uczniowie jeszcze nic nie wiedzą o tym szczególnym dniu).
efekty zajęć:
Monika Walkowiak jest autorką publikacji "Zondle czyli jak stworzyć własną grę edukacyjną" na blogu Superbelfrzy. I mój artykuł "Nowe odkrycie Zondle beta" też na blogu Superbelfrzy.
By aplikacja Zondle działała na tabletach, nauczyciel musi założyć na stronie Zondle konto dla całej klasy, konto dla każdego ucznia oraz podpiąć wybraną grę. Daje to możliwość monitorowania zdobytych punktów w grze - nauczyciel wie, które treści są utrwalone, a które należy jeszcze z uczniami trenować.
Aplikacja QR - cudowne odkrycie. Możemy zakodować adres URL wybranej strony internetowej, tekst, zadania, życzenia. Jest często przez nas wykorzystywana. Niezapomniany uśmiech na twarzach uczniów, gdy "piknie" tablet i zeskanuje kod.
Podczas zajęć wykorzystaliśmy aplikację komputerową Zondle Beta. Wcześniej przygotowałam uczniom grę na tej platformie i otworzyłam poprzez Zondle Beta. Uczniowie wpisali kod gry i swój nick. W rzeczywistym czasie widzieli odpowiedzi całej klasy w ujęciu procentowym na tablicy interaktywnej. Na samym końcu pojawiają się wyniki. Najlepsi zostają nagrodzeni wirtualnym pucharem.
Potem uczniowie wykorzystali tabletową aplikację Zondle. Wcześniej "podpięłam" dwie gry matematyczne. Każdy uczeń indywidualnie rozwiązywał zadania. Po ich skończeniu przeszedł do zakładki "moje wyniki" i sprawdził poprawność odpowiedzi. Zondle jest bardzo lubiane przez moich uczniów, ponieważ każdy z nich mając swoje konto (to samo na komputer i tablet) ma możliwość wyboru rodzaju gry, a zadania każdy ma takie same.