35. Uroki zimy

Krótko i na temat. Zadaniem uczniów było znalezienie ciekawych zimowych zdjęć w internecie oraz zapisanie dwóch zdań na temat tej pięknej pory roku. Wykorzystaliśmy ulubioną aplikację pic collage


efekty zajęć:

  • poprawne formułowanie i zapisanie zdań,
  • cechy charakterystyczne w danej porze roku,
  • poprawne wpisywanie haseł w przeglądarkę internetową,
  • stworzenie klasowego albumu "Uroki zimy".

36. O zimie ciąg dalszy

Make Snowflake
Make Snowflake
QR tej aplikacji
QR tej aplikacji

Kolejny dzień o zimie. I znaleziona wspaniała aplikacja do tworzenia śnieżynek. Po jej otworzeniu dzieci miały możliwość ustawienia ilości ramion płatka śniegu. Od 12 do 72. I co się okazało? Uczniowie od razu zauważyli, że prawdziwa śnieżynka ma 6 ramion! Pochwaliłam ich za czujność i wiedzę. Po wyborze ilości dzieci zobaczyły na ekranie trójkąt. Pacając paluszkiem wycinały na nich wybrany wzór. Dalej pojawiła się ich śnieżynka, którą osadzili na ładnym tle. Niestety pracy nie można zapisać w galerii, więc dzieci wykonały zrzut ekranu, odnalazły w swoich zdjęciach i wysłały mailem. Chwilę później wycięły koło, złożyły na 8 części, zakreśliły wzór i wycięły własne płatki, które posłużyły do zabawy zimowej piosenki, zabaw ruchowych, porównywania i kształtowania pojęcia symetrii wieloosiowej. 


efekty zajęć:

  • kształtowanie pojęcia symetrii, 
  • omówienie zjawisk pogodowych zimą,
  • poszerzenie słownictwa czynnego o wyrazy związane z zimą i śniegiem (śnieżyca, zawierucha, zaspy),
  • nauka przez zabawę. 

37. O "magii" czarnych kwadracików czyli...

wykorzystanie kodów QR na lekcjach.

 

Są wszędzie - na plakatach, w gazetach, oferowanym towarze w sklepach, bilbordach, reklamach tv. I wreszcie dotarły do szkoły!!!

Co kryje każdy kod QR?

 

Można w nim zaszyfrować:

  • wiadomość SMS lub e-mail,
  • wizytówkę,
  • numer telefonu,
  • fragment tekstu,
  • adres strony www,
  • dostęp do sieci WiFi,
  • współrzędne geolokacyjne.

 

Powiedziałby ktoś "Po co w szkole kody?" Odpowiedź krótka:

  • wzbudzają ciekawość uczniów,
  • intrygują,
  • aktywizują do działania,
  • motywują do pracy.  

 

Stąd pomysł na "Zagadkę dnia w kodzie ukrytą" (ale nie tylko, bo przecież skanujemy kody przy innych zadaniach).  Trzy razy w tygodniu nowy QR z nową zagadką. Chętni uczniowie skanują kod przed wyjściem do domu, a następnego dnia do specjalnego pudełka wrzucają swe odpowiedzi. I kropeczka dla tych, którzy zadanie wykonali. To zachęta dzieci do podejmowania dodatkowych zadań, wyszukiwania informacji w różnych źródłach, poszukiwania odpowiedzi na różne tematy.


Kody tworzę w programie qr-online.pl 

ZAGADKA PIERWSZA


a pod kodem pierwsze odpowiedzi

38. Piła na fotografii

Photo Editor
Photo Editor
QR tej aplikacji
QR tej aplikacji

Specjalnie dla mojej tabletowej klasy nowa kategoria

- fotograficzna-  w szkolnym konkursie "Piła - moje miasto". Dzieci uzbrojone w tablety miały zrobić trzy zdjęcia, ciekawych według nich miejsc w Pile. Mąż pracuje w archiwum, więc pożyczył stare, przedwojenne zdjęcia naszego miasta. Porównywaliśmy, szukaliśmy czy jeszcze istnieją te budynki (niektóre tak!). Zwróciliśmy uwagę na czarno-białe zdjęcia. Wtedy każdy musiał wybrać jedno i edytować. Do tego wykorzystaliśmy efekty. Potem została dodana ramka. Oba zdjęcia dzieci wysłały mailem.

Pacanie przyjemne i bardzo proste.Zanim się zorientowałam to moi sprytni uczniowie w pic collage już zdążyli zrobić plakaty. Świetny pomysł. Super to wygląda!


efekty zajęć:

  • upowszechnianie kultury w środowisku szkolnym,
  • realizowanie prostego projektu,
  • stosowanie określonych narzędzi i wytworów medialnych,
  • fotografia jako sztuka.