Tablet to wielkie, choć rozmiarem malutkie narzędzie. Możemy zrobić animacje poklatkowe, filmy, pokazy zdjęć, rozwiązywać quizy, uzupełniać dyktanda. Dziś tablet to STUDIO NAGRAŃ i aplikacja RollingTones o wielkich możliwościach dla uczniów.
Zabawa polegała na opracowaniu melodii według własnego wzoru lub rysunku z indywidualnym wyborem dźwięków oraz ilością dodanych taktów.
Uczniowie z ogromnym zapałem przystąpili do pracy. Najpierw poznali dźwięki odpowiadające ikonom, chwilę później sala zamieniła się w studio nagrań.
efekty pracy:
czysta plansza do tworzenia, na dole rodzaje dźwięków
Czy trudno być kompozytorem? Zapisać nuty, by brzmiała melodia? Na zajęciach uczniowie odpowiedzieli na to pytanie i komponowali w grupach krótkie melodie. Pomocne były nam dzwonki (nazwa aplikacji błędna, bo cymbałki), przygotowana karta pracy z pięciolinią i kolorowa gamą c-dur oraz ćwiczenie interaktywne z portalu Scholaris.
Uczniowie zgodnie pracowali w grupach i po chwili zaprezentowali swe krótkie utwory.
efekty pracy: