Komponujemy w tablecie

RollingTones
RollingTones
QR tej aplikacji
QR tej aplikacji

Tablet to wielkie, choć rozmiarem malutkie narzędzie. Możemy zrobić animacje poklatkowe, filmy, pokazy zdjęć, rozwiązywać quizy, uzupełniać dyktanda. Dziś tablet to STUDIO NAGRAŃ i aplikacja RollingTones o wielkich możliwościach dla uczniów.

Zabawa polegała na opracowaniu melodii według własnego wzoru lub rysunku z indywidualnym wyborem dźwięków oraz ilością dodanych taktów. 

Uczniowie z ogromnym zapałem przystąpili do pracy. Najpierw poznali dźwięki odpowiadające ikonom, chwilę później sala zamieniła się w studio nagrań. 

 

efekty pracy:

  • uczeń tworzy muzykę za pomocą wybranych dźwięków,
  • wie, że można ją zapisać w postaci nut oraz innych symboli,
  • wykorzystuje nowoczesne narzędzia TiK podczas zajęć muzycznych.  

 

czysta plansza do tworzenia, na dole rodzaje dźwięków

komponujemy melodie

cymbałki
cymbałki
QR tej aplikakcji
QR tej aplikakcji

Czy trudno być kompozytorem? Zapisać nuty, by brzmiała melodia? Na zajęciach uczniowie odpowiedzieli na to pytanie i komponowali w grupach krótkie melodie. Pomocne były nam dzwonki (nazwa aplikacji błędna, bo cymbałki), przygotowana karta pracy z pięciolinią  i kolorowa gamą c-dur oraz ćwiczenie interaktywne z portalu Scholaris. 

Uczniowie zgodnie pracowali w grupach i po chwili zaprezentowali swe krótkie utwory. 

 

efekty pracy:

  • uczeń wie, że muzykę można zapisać i odczytać,
  • utrwala nazwy literowe i solmizacyjne w obrębie gamy c-dur,
  • nadaje tytuł skomponowanej melodii.  
ćwiczenie interaktywne z portalu scholaris.pl - zabawa w kompozytora - po kliknięciu w planszę można tworzyć własne melodie
ćwiczenie interaktywne z portalu scholaris.pl - zabawa w kompozytora - po kliknięciu w planszę można tworzyć własne melodie